Kielet

Hengityssuojaimet

Hengityssuojaimia kannattaa käyttää pölyisissä ja likaisissa tiloissa työskennellessä. Hengityssairaat voivat hyötyä suojaimista myös esim. katupölyaikaan.

Purku-, rakennus- ja kunnostustyöt edellyttävät pääsääntöisesti hengityssuojainten käyttöä. Voidaan sanoa, että hengityssuojainten käyttö on erittäin tärkeää aina, kun työskennellään pölyisissä ja likaisissa olosuhteissa.

Erityisesti hengityssairaat, mutta myös muutkin ihmiset voivat saada oireita myös hengitysilman epäpuhtauksien, kylmyyden ja kuivuuden sekä hajusteiden vuoksi.

Markkinoilla on henkilökohtaisia ilmaa lämmittäviä, kostuttavia ja puhdistavia tuotteita ja laitteita. Osa laitteista on valmistettu erityisesti ammattikäyttöön työturvallisuuden takaamiseksi tai hengityssairaille.

Lisätietoa hengityssuojaimista ja sisäilmasta sairastuneille vinkkejä hengityssuojaimen valintaan.

Hengitysliitto sosiaalisessa mediassa

• Facebook : 2829467917081729

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

• Facebook : 2827477433947444

Hengitysliitto

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

• Facebook : 2827453560616498

Hengitysliitto

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR